A l’octubre vam tenir l’oportunitat de realitzar un workshop de 3 hores amb els alumnes de 4t Grau d’Elisava juntament amb els alumnes del PES. L’objectiu va ser respondre a un repte real de l’empresa Vallformosa, i us podem assegurar que va ser un autèntic estrès creatiu que va mantenir tensos a tots els participants al llarg del workshop.
Després d’una breu introducció sobre la importància de la innovació en les empreses, i el paper que desenvolupa un dissenyador davant aquests problemes, es va desencadenar un fort interès per part dels participants.

Vam exposar el repte definit en el primer cicle d’innovació que vam tenir Vallformosa juntament amb Induct: Com acostar-nos al consumidor jove i ocasional de Barcelona, en els seus diferents entorns quotidians (oci, treball, universitat)?
Vallformosa va detectar que els joves cada vegada basen més les seves decisions de compra en l’impacte social dels productes que consumeixen. I és per això que necessiten formes creatives per acostar-se a aquest tipus de consumidor, jove i no expert en cava o vi.

Un cop explicat el repte, les seves característiques i requeriments, vam començar a treballar-hi. El primer pas per donar solució a un repte és explorar a fora i empatitzar amb l’usuari. A través de diferents dinàmiques, temporitzacions i fitxes de treball vam poder veure els aspectes més rellevants d’aquestes fases. Amb tots els elements clau detectats van poder prioritzar aquest element que trobaven primordial per “atacar”. I amb això van poder re-formular el repte basant-se en l’insight més rellevant.

Després d’aquesta intensa part va arribar el moment de donar idees sobre el repte replantejat. En aquesta fase ja es trobaven més segurs, ja que després de tots els anys de carrera ideant, conceptualitzant i prototipant, se sentien com peixos a l’aigua. I la veritat és que va ser tota una sorpresa la quantitat d’idees que van donar! Junt a ràpid sketch van aconseguir presentar idees boníssimes, boges i divertides…

Com en tot concurs tenien un merescut premi, ni més ni menys que dues caixes de cava Vallformosa. Dos equips van guanyar, que després de més de 3 hores treballant, van agrair aquest premi fresquet! Vallformosa actualment està valorant les propostes i capacitats dels participants, i és que d’aquests workshops poden néixer possibles col·laboracions.
Nosaltres podem afirmar això que sempre hem cregut els Inductian: hi ha alguna cosa dins del dissenyador, una essència la qual explora, empatitza amb l’usuari, idea i prototipa de forma única. I és per això que sempre volem tenir dissenyadors al voltant de les comunitats d’innovació que anem creant.

I tu, empresa o dissenyador, tens ganes de viure aquestes sensacions i tenir una experiència única? T’esperem!
Ens inspirem?
How schools can successfully partner with local businesses, per Alliance for Excellent Education (en anglès)
4 metodologies per determinar els reptes d’innovació de la teva organització, de SDLI
Innovación a toda velocidad: La metodología Sprint, per Innovare
La metodologia Sprint en 5 dies, de SDLI