Conferència sobre Capitalisme Conscient a Europa

El passat dilluns 9 de juliol IESE Business School Barcelona va acollir la Primera Conferència sobre Capitalisme Conscient a Europa (CCEC2018), amb un èxit absolut. L’esdeveniment ha comptat amb 370 assistents de 25 països i ha reunit líders empresarials amb un objectiu comú: millorar el món a través de negocis més conscients.

El moviment de capitalisme conscient està convençut que el potencial innat dels negocis és deixar un impacte positiu en el món. El seu objectiu de millorar la humanitat mitjançant els negocis es sustenta en quatre pilars bàsics:

  1. Propòsit superior: Les empreses han d’existir per raons que vagin més enllà d’únicament obtenir beneficis. Per què existeix la teva companyia? Guanyar diners és la sostenibilitat de l’empresa, però no la raó de la seva existència. Els negocis conscients tenen un propòsit inspirador, que va més enllà, més profund que simplement guanyar diners.
  2. Orientació dels grups d’interès: Vam guanyar tots! Les empreses conscients han d’estar implicades i tenir cura de cada un dels que estan implicats: treballadors, clients, proveïdors, socis, inversors, medi ambient… fins i tot inclou a la competència. Entén el tot com un ecosistema en el qual cada un depèn de la resta del grup.
  3. Lideratge conscient: Tenen una doble missió: administrar l’empresa alhora que busquen sinèrgies i solucions creatives que mantinguin el negoci en el seu objectiu de ser / contribuir a un bé comú. Els líders conscients s’enfoquen en el “nosaltres” i extreuen el millor dels que els envolten.
  4. Cultura conscient: La visió de l’empresa conscient s’ha de basar en la confiança, la responsabilitat, la transparència, la integritat, la lleialtat, la igualtat, l’equitat, el creixement personal, l’amor i l’atenció. La cultura conscient busca donar vida a un negoci / empresa.
Pilars bàsics del capitalisme conscient
Pilars bàsics del capitalisme conscient

 

“Aquesta visió dels negocis, del món de l’empresa, està guanyant cada dia nous defensors en diferents parts del món a través d’organitzacions locals. Barcelona és una ciutat en la qual la xarxa empresarial ha apostat pel capitalisme conscient. Prova d’això és la bona acollida i nombrosa assistència del Primer Congrés Europeu, així com l’activitat creixent de l’organització a la ciutat “, assegura Andrea Ambrosini, presidenta de la Fundació de Capitalisme Conscient a Espanya.

Ensenyaments de la Conferència sobre Capitalisme Conscient

En una única jornada, la CCEC2018 ha reunit ponents de la talla de Brian Robertson, emprenedor i CEO de Holacracy; Ibukun Awosika, chairman del primer Banc de Nigèria; i Tom Gardner, cofundador i CEO de The Motley Fool. Per part de l’organització van participar Raj Sisodia i Timothy Henry, co-fundadors de Conscious Capitalism Inc.; així com Bob Anderson, fundador i president de The Leadership Circle i Full Circle Group; i Franz Heukamp, ​​degà de la IESE Business School.

Segons Raj Sisodia, fundador i creador del Moviment Capitalisme Conscient, “Els empresaris conscients han de donar importància a la manera en què es generen diners a través dels seus negocis. Les empreses poden generar riquesa, però alhora poden destruir la riquesa del treballador (financera, intel·lectual, social, emocional, etc.). Per això, és necessari crear negocis que enriqueixin i afavoreixin la felicitat dels seus treballadors. Si tenim cura del treballador, ell tindrà cura del nostre negoci “.

Conferència CCEC 2018
Conferència CCEC 2018

“La forma en què actualment organitzem els negocis es basa en un superheroi que lidera tot, però les empreses del demà necessiten una estructura que permeti a cada membre de la companyia trobar i usar el seu poder, liderar el seu rol”, explica Brian Robertson, emprenedor i CEO de Holacracy. Durant els workshops de la conferència, els assistents van posar en pràctica, per grups reduïts, el sistema Holacracia, on desapareix la figura dels caps i apareix la figura del líder de projecte, promovent el canvi de rol en cada un d’ells. Van viure en primera persona com enfocar tant una reunió operacional d’equip, com una reunió de governança. Una guia ràpida per descobrir noves maneres de distribuir el poder dins d’una organització i millorar l’efectivitat en la presa de decisions.

Durant la jornada, també es van presentar els casos d’èxit d’empreses espanyoles que han aplicat la filosofia del capitalisme conscient en les seves organitzacions, com és el cas de Holaluz (distribuïdora d’energia 100% green), BBVA, DKV Assegurances Mèdiques i Affinity-Petcare (alimentació animal).

Carlota Pi, cofundadora de Holaluz, va compartir el propòsit amb el qual els fundadors van crear l’empresa fa 7 anys, “La creació d’un negoci que ajudés al bé comú i al medi ambient, fent servir el nostre coneixement en Enginyeria Industrial”. I, així, van decidir crear una distribuïdora d’energia verda, on el treballador es sentiria realitzat i feliç, oferint flexibilitat horària, servei de guarderia dins de la mateixa empresa, fruita ecològica diàriament, entre altres serveis. Bé per al client, bo per al treballador, bo per al medi ambient.

Una de les ponències més aplaudides en aquesta primera conferència a Europa ha estat la de Ibukun Awosika, chairman del First Bank of Nigèria, que ha defensat la necessitat de desenvolupar Àfrica amb principis de capitalisme conscient per oferir un futur millor a la població jove més nombrosa de tots els continents.

En definitiva, la Primera Conferència sobre Capitalisme Conscient Europea, ha servit per inspirar a 370 assistents a començar a ser líders conscients. Un factor clau dins de les empreses conscients, ja que no poden existir sense líders conscients, aquells que s’enfoquen en el ‘nosaltres’, en lloc del ‘jo’. I on durant la conferència s’ha definit el seu principal objectiu: extreure el millor dels que els envolten per servir al propòsit del negoci, donant suport a cada membre de l’organització i creant valor per a tots els grups d’interès.

Marina Camins

Licenciada en Administración y Dirección de Empresas y MBA por ESADE. Me mueve la pasión por unir los dos mundos que mejor conozco: la estrategia de Marketing y el impacto social, ayudando al consumidor a ejercer su contribución a la sociedad mediante la compra de marcas asociadas a la responsabilidad social corporativa y la sostenibilidad. Especialista en Marketing ético y modelos de negocio centrados en el aspecto humano (tanto trabajador como cliente).

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*

    Uso de cookies

    Utilizamos cookies propias y de terceros para medir tu actividad en éste sitio web y mejorar el servicio ofrecido mediante el análisis de tu navegación. Si continuas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información aquí.

    ACEPTAR
    Aviso de cookies