Anunci trencador d’un kit d’enginyeria per a nenes

Anunci trencador d’un kit d’enginyeria per a nenes

A hores d’ara, més de vuit milions de persones han vist l’anunci d’una joguina que desperta el debat sobre el poc accés de les dones a feines tècniques.

S’acosta el Nadal i també el bombardeig d’anuncis de joguines a la televisió. Les nines i cuinetes per a les nenes són un clàssic. A això ens tenen acostumats a la TV de tot arreu des de fa dècades, i si no, veieu el primer anunci de Barbie de l’any 1959.

Però de tant en tant, hi ha qui s’atreveix a canviar les coses. Als Estats Units, l’anunci d’un joc d’enginyeria per a nenes, comercialitzat per l’empresa GoldieBlox amb la idea de que les seves joguines ajuden a crear nous inventors (inventores) del futur, ha rebut en, exactament una setmana, 8 milions de visites a YouTube:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=UFpe3Up9T_g&w=560&h=315]

A l’anunci, tres nenes miren avorrides princeses vestides de rosa a la televisió. Tipes del tòpic, es posen ulleres i casc d’obra i construeixen amb paraigües i escales un mecanisme en cadena que travessa la casa i fa saltar tasses roses i nines enlaire. Tot això, acompanyades d’una cançó amb lletres molt posicionades envers el paper de les nenes i les dones, us deixem un extracte aquí:

You like to buy us pink toys
and everything else is for boys
and you can always get us dolls
and we’ll grow up like them… false.

L’anunci fa reflexionar:

  1. Per una banda, sobre el paper de les dones en els camps de la tecnologia i l’enginyeria. Només un quart d’aquestes feines són ocupades per dones als Estats Units. De fet, GoldieBox diu textualment: ” We believe that femininity is strong and girls will build the future”. Literalment, el seu missatge té valors. No venen un kit d’enginyeria, venen un producte que ajudarà a les dones a construir el seu futur, cosa que ara no poden fer.
  2. Per altra, en la necessitat d’innovar en comunicació que tenen totes les companyies. La comunicació és un àmbit en què, com en molts altres aspectes de l’empresa, es continuen fent les coses “as usual”, a pesar de comptar amb multiplicitat de demostracions de que la societat ha canviat i necessita nous canals de comunicació, així com nous missatges. Ja ens ho va explicar l’Anders a la darrera sessió del startup week de Tarracolab, amb els casos de Gangnam Style o del Yes, We can. Cal recordar-los.

Innovar en comunicació, combinant diversió i missatge social. Et sembla una bona proposta?

Font d’informació: http://www.ara.cat/mon/Lanunci-denginyeria-EUA-records-Youtube_0_1034896704.html#rlabs=1A hores d’ara, més de vuit milions de persones han vist l’anunci d’una joguina que desperta el debat sobre el poc accés de les dones a feines tècniques.

S’acosta el Nadal i també el bombardeig d’anuncis de joguines a la televisió. Les nines i cuinetes per a les nenes són un clàssic. A això ens tenen acostumats a la TV de tot arreu des de fa dècades, i si no, veieu el primer anunci de Barbie de l’any 1959.

Però de tant en tant, hi ha qui s’atreveix a canviar les coses. Als Estats Units, l’anunci d’un joc d’enginyeria per a nenes, comercialitzat per l’empresa GoldieBlox amb la idea de que les seves joguines ajuden a crear nous inventors (inventores) del futur, ha rebut en, exactament una setmana, 8 milions de visites a YouTube:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=UFpe3Up9T_g&w=560&h=315]

A l’anunci, tres nenes miren avorrides princeses vestides de rosa a la televisió. Tipes del tòpic, es posen ulleres i casc d’obra i construeixen amb paraigües i escales un mecanisme en cadena que travessa la casa i fa saltar tasses roses i nines enlaire. Tot això, acompanyades d’una cançó amb lletres molt posicionades envers el paper de les nenes i les dones, us deixem un extracte aquí:

You like to buy us pink toys
and everything else is for boys
and you can always get us dolls
and we’ll grow up like them… false.

L’anunci fa reflexionar:

  1. Per una banda, sobre el paper de les dones en els camps de la tecnologia i l’enginyeria. Només un quart d’aquestes feines són ocupades per dones als Estats Units. De fet, GoldieBox diu textualment: ” We believe that femininity is strong and girls will build the future”. Literalment, el seu missatge té valors. No venen un kit d’enginyeria, venen un producte que ajudarà a les dones a construir el seu futur, cosa que ara no poden fer.
  2. Per altra, en la necessitat d’innovar en comunicació que tenen totes les companyies. La comunicació és un àmbit en què, com en molts altres aspectes de l’empresa, es continuen fent les coses “as usual”, a pesar de comptar amb multiplicitat de demostracions de que la societat ha canviat i necessita nous canals de comunicació, així com nous missatges. Ja ens ho va explicar l’Anders a la darrera sessió del startup week de Tarracolab, amb els casos de Gangnam Style o del Yes, We can. Cal recordar-los.

Innovar en comunicació, combinant diversió i missatge social. Et sembla una bona proposta?

Font d’informació: http://www.ara.cat/mon/Lanunci-denginyeria-EUA-records-Youtube_0_1034896704.html#rlabs=1

The following two tabs change content below.
Ignasi Clos

Ignasi Clos

Socio y Director de Proyectos de Innovación Abierta en Induct SEA, S.L.
Graduado en Negocios y Marketing internacional. Fue consultor de internacionalización en las oficinas de los Estados Unidos de Acc10 (Nueva York y Miami) durante 2 años, consultor de Estrategia y Operaciones en Deloitte, SL durante 4 años, y desde 2010 está involucrado en el mundo de la innovación y el emprendimiento, como consultor para pequeños emprendedores, y como Socio Director de Proyectos de Innovación Abierta en la oficina en Barcelona del Grupo Induct. Es professor de Innovación y Emprendimiento en la UPF.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Al enviarnos tus datos manifiestas que has leído y aceptas nuestra Política de privacidad y cookies

*