Challenge Garage 2015: Com obtenir ingressos del turista independent?

Com ja és tradició cada mes de setembre, aquesta setmana hem celebrat l’esdeveniment Challenge Garage, en el qual una empresa internacional llança un repte de negoci a més de 100 estudiants de Màsters de la Barcelona School of Management, de la Universitat Pompeu Fabra.

Aquest any, l’empresa convidada al Challenge Garage ha estat Intercruises, que ofereix tours guiats als clients de creuers internacionals, en més de 400 ports i ciutats de tot el món. L’empresa ha llançat el següent repte: com podem obtenir ingressos dels turistes independents?

El tema d’aquest any és: el turista independent o el Free Independent Traveler. Vam tenir l’oportunitat de comptar amb la presència de Hugh O’Donnell, Coordinador de Màrqueting i Comunicacions a Intercruises, qui ens va explicar la importància de resoldre aquest repte, atès que cada vegada més els turistes de creuers:

  • Son més joves.
  • Decideixen viatjar pel seu compte.

Challenge Garage 2015: El turista independent com a oportunitat de negoci:

Això provoca que tant les línies de creuers com les empreses organitzadores de tours guiats a les ciutats en les que aquests paren, estiguin observant com se’ls hi escapa una gran oportunitat de negoci.

Turista Independent
En el meu últim viatge a Brasil, no vaig comprar cap pack/tour guiat. 🙂

“Aquest és un repte a nivell global. Qui resolgui com generar ingressos del turista independent, tindrà un gran negoci entre mans. Pot revolucionar el sector “, explicava Hugh als estudiants. I no només Intercruises està intentant resoldre aquesta oportunitat, com aquesta startup rusa que pretén convertir-se en l’espai de referència per turistes independents.

En efecte, com ja vam identificar amb l’ajuda d’Alfons Cornella durant la primera edició del Challenge Garage, les empreses a nivell internacional estan vivint algunes situacions amb les que abans no comptaven: usuaris que volen crear els seus propis productes, clients que volen relacions en temps real o a molt curt termini, i usuaris totalment empoderats gràcies a l’accés a informació de tota mena que els proporciona Internet. Aquest és el cas del turista independent, un dels tipus de turista que es convertirà en predominant en molt poc temps: ja no necessita una agència.

Projecte: IDEC Challenge Garage from Sociedad de la Innovación on Vimeo.

Challenge Garage 2015: com funciona?

Així doncs, en un dia i mig, vam tenir l’encàrrec, com cada any, d’ajudar els estudiants a:

  • Entendre qui és el (no) client: comprendre com són i identificar les raons que els mouen a viatjar de forma independent.
  • Generar desenes d’idees per millorar l’experiència del turista independent a la ciutat.
  • Seleccionar les millors idees.
  • Desenvolupar un Canvas Business Model de les millors idees.

Però no acaba aquí el procés: Intercruises valorarà durant els pròxims dies les millors idees, i els deu millors equips presentaran la seva proposta a la companyia. Després, se’n seleccionaran 3 més per seguir desenvolupant les idees i realitzar una gran final.

Una molt bona manera de que la companyia obtingui inputs de persones “no contaminades” pel sector i amb ganes d’aportar els seus coneixements i habilitats, com són els estudiants de Màster de la BSM. I una molt bona oportunitat perquè ells puguin començar a treballar, des del primer dia de curs, les habilitats que necessitaran per convertir-se en líders innovadors en el present i futur.

Us deixem aquí amb algunes imatges de les sessions de creativitat que vam celebrar a l’edifici del Parc de la Ciutadella de la UPF. Esperem que us agradi!

Ignasi Clos

MSc in Business Innovation por Deusto Business School. Economista especializado en International Business y Marketing. Profesor de Innovación, Open Innovation y Entrepreneurship en UOC y Esci-UPF. Creador del método i-flow de transformación culturar para la innovación. Aglutina más de 15 años de experiencia como consultor de internacionalización, estrategia, innovación y transformación organizativa y cultural, primero en Acció, después en Deloitte, y finalmente en SDLI, donde es Socio Fundador y Director de Estrategia y Comunicación desde 2012. Había trabajado previamente como experto en internacionalización para diversas compañías (Fluidra, Novartis). Experiencia profesional en Estados Unidos (Miami & Nueva York). Es Socio de Induct Software, herramienta digital SaaS de gestión de la innovación abierta.

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*

    Uso de cookies

    Utilizamos cookies propias y de terceros para medir tu actividad en éste sitio web y mejorar el servicio ofrecido mediante el análisis de tu navegación. Si continuas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información aquí.

    ACEPTAR
    Aviso de cookies