Tancament de les edicions d’enguany dels projectes educatius Portinnova i Innolab

Tancament de les edicions d’enguany dels projectes educatius Portinnova i Innolab

Amb el tancament del mes d’abril, s’han acabat també la tercera i quarta edició respectivament dels programes educatius Portinnova i Innolab. Aquestes són dues de les comunitats educatives on centres de Formació Professional treballen reptes reals d’empreses per generar projectes educatius innovadors. Ha estat gràcies al Port de Barcelona, el clúster d’innovació d’Innobaix, els seus respectius equips, i els centres i empreses participants que durant tot el curs escolar s’han pogut impulsar projectes educatius innovadors d’alt impacte, desenvolupant les competències educatives del S.XXI a través de reptes reals i treballar les capacitats dels estudiants per donar visibilitat al seu talent.

Pel que fa al projecte educatiu Portinnova, enguany han participat 6 centres els quals han estat treballant durant vuit mesos sobre els reptes que se’ls va plantejar: repte medi ambient llençat pel Port de Barcelona, repte de mobilitat plantejat per l’Ajuntament de Barcelona, repte logístic de la mà de HutchisonPorts Best i el repte social llançat per la FNOB (Fundació per la Navegació Oceànica de Barcelona).

El jurat provant el prototip d’un dels equips finalistes de Portinnova
El jurat provant el prototip d’un dels equips finalistes de Portinnova

Pel que fa a la comunitat Innolab impulsada per Innobaix, han participat 10 centres, 8 ajuntaments del Baix LLobregat (El Prat, l’Hospitalet, Cornellà de Llobregat, Sant Boi, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Gavà i Sant Feliu) dels qual s’han creat més de 40 equips que han estat resolent els reptes llençats per les següents empreses: Gats, Bayer, Inbesters, Dedalo Studio, Canaletes i un repte Comarcal (impulsat per tots els ajuntaments participants al programa).

Un dels equips finalistes exposant la seva proposta que resol el repte de Bayer
Un dels equips finalistes exposant la seva proposta que resol el repte de Bayer

El projecte s’estructura en les següents diferents fases:

1. Reptes

Un cop plantejat el repte, es treballa per entendre’l bé, buscant informació sobre el que envolta el repte i explorant tot allò que està passant relacionat amb aquest.

Estudiants de Formació Professional aprenen més sobre el repte plantejat
Estudiants de Formació Professional aprenen més sobre el repte plantejat

2. Empatia

Durant aquesta fase, es busca entendre a fons l’usuari ja sigui coneixent quins problemes pot tenir, quina és la relació que té amb l’empresa, etc.

3. Creativitat

De manera disruptiva s’intenten trobar idees de tot tipus que puguin donar resposta al repte plantejat.

Idees sorgides durant el taller de creativitat
Idees sorgides durant el taller de creativitat

4. Prototipat

Un cop tenen la idea, s’ha de fer tangible. Durant aquesta etapa, es transforma allò que es té en ment en un prototip que, posteriorment, es validarà amb l’usuari per recollir el màxim de comentaris i informació sobre com millorar-lo.

Estudiants fent els primers passos cap al seu prototip
Estudiants fent els primers passos cap al seu prototip

5. Acceleradora

Durant la fase d’acceleradora, els equips complementen el seu projecte. Es treballa el model de negoci, la imatge corporativa i el storytelling.

Ha estat tot un plaer haver pogut treballar juntament amb tots els participants.

Us esperem a la propera edició dels projectes educatius!

Entitats participants entre els dos programes, Portinnova i Innolab:

Participants Portinnova
Participants Portinnova
Participants Innolab
Participants Innolab
Ajuntaments participants Innolab
Ajuntaments participants Innolab
Empreses participants d'Innolab
Empreses participants d’Innolab
Centres participants Portinnova Centres participants Innolab
Ausiàs March Institut Esteve Terrades (Cornellà)
Bemen 3 Institut Illa dels Banyols (El Prat)
Institut de Vic CEFP Núria (Gavà)
Institut Poblenou INS Ferrer i Guàrdia (Sant Joan Despí)
La Salle Barceloneta INS Marianao (Sant Boi)
Salesians-Sarrià Provençana (l’Hospitalet)
INS Les Salines (El Prat)
Martí Dot (Sant Feliu)
Institut Eduard Fontseré (l’Hospitalet)

 

The following two tabs change content below.
Marta Camins

Marta Camins

Estudiant de Negocis i Màrqueting internacionals a ESCI-UPF. Apassionada per l'art, la música i el cinema. Curiosa i amb ganes d'aprendre sempre coses noves. Ha treballat en accions de promoció, captació i atenció de clients.

Deixa un comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Al enviarnos tus datos manifiestas que has leído y aceptas nuestra Política de privacidad y cookies