10 qualitats de l’empleat més valorades per les empreses

10 qualitats de l’empleat més valorades per les empreses

Volem parlar sobre com els professionals amb experiència s’han d’enfrontar a la complexitat dels mercats i aportar valor a les empreses per a les quals treballen. A més, aquest nou paradigma professional requereix empreses més àgils i, per tant, aquests han de desenvolupar noves competències. Conèixer algunes de les qualitats de l’empleat que més valoren les empreses, serà un bon inici per situar-nos en la nova realitat professional.

En un dels nostres articles parlàvem de com les empreses poden crear entorns de treball més adaptables als millennials, les noves generacions que aportaran talent renovat per resoldre els entorns de mercat cada vegada més complexos als quals ens trobem.

Aquestes empreses àgils han de respondre de forma òptima als reptes del present. Ja no donen tanta importància als recursos, o als seus processos organitzatius ni, fins i tot, als indicadors de resultats. Ara cada vegada estan més preocupades per la motivació dels seus equips, ja que gràcies a això poden aconseguir millors resultats. I per mesurar la motivació dels seus empleats, és fonamental prestar més atenció als blocs essencials de la cultura empresarial orientats a les persones però difícils de mesurar, com són els valors, les conductes dels empleats o el clima laboral.

Qualitats de l’empleat que més s’adapten a les necessitats actuals

  1. No han de ser grans posseïdors de coneixement, sinó que han de ser grans gestors del coneixement.
  2. Han de ser autèntics. És a dir, que siguin i es comportin com ells mateixos:
  • Saben molt bé el que volen.
  • Tenen molta confiança en ells mateixos (alta autoestima)
  • Són honestos. Tenen molt clar els valors que els mouen.
  • Que el seu motor sigui el sentit comú o la intuïció.
  • Siguin resilients. És a dir, saben que les coses no s’aconsegueixen a la primera. I saben que han de donar temps als seus equips i al seu treball perquè els resultats esperats vagin arribant.
  1. Siguin curiosos i creatius. És a dir, que es facin preguntes de forma constant i aquestes preguntes siguin diferents. Els grans canvis de la humanitat s’han produït per persones que s’han fet preguntes que la resta no es feien. Si sempre ens fem les mateixes preguntes, sempre obtindrem les mateixes respostes.
  2. Han de tenir les coses molt clares.
    • Gestionen de manera adequada la complexitat. És a dir, són capaços de fragmentar els problemes complexos en mini problemes que tenen solució. Aprenen dels seus errors i no tenen problemes en reconèixer que s’han equivocat.
    • Són uns apassionats de l’aprenentatge continu, però des de la pràctica, no des de la teòrica. És a dir, sempre estan motivats per aprendre nous coneixements.
  1. Han de ser humils.
    • Es coneixen molt bé. Saben quines són les seves fortaleses i, especialment, les seves àrees de desenvolupament per posar plans d’acció per a executar-los.
    • Es deixen ajudar pels seus companys. Són professionals que tenen clar que no tenen resposta per a tot.
    • Són agraïts amb tots els recursos que l’empresa els ofereix.
  1. Que tinguin carisma.
    • Que et facin sentir bé quan estàs amb ells.
    • Saben estar a l’altura de tots. Que no et fan veure que hi ha jerarquies entre ells i tu.
    • Generen confiança en el treball en equip.
  1. Li posen sempre una bona actitud. És a dir, sempre mostren el seu millor comporta-ment davant de totes les situacions. Que quan s’han de posar a remar, remen. Però quan s’han de posar a pensar per veure on va la barca, ho fan.
  2. Desenvolupen bones competències de networking. És a dir, saben que si treballen de forma individual podran arribar més ràpid, però treballant en equip arribaran més lluny.
  3. Tenen alt interès per la innovació. Han de desenvolupar projectes innovadors que aportin valor als seus clients i convertir-los en un avantatge competitiu per a les empreses per a les quals treballen.
  4. Es troben molt còmodes en el treball en equip.
    • Els processos col·laboratius ajuden a aconseguir més que el treball individual. Si vaig sol arribo més ràpid, però si vaig acompanyat arribo més lluny.
    • La diversitat ofereix nous punts de vista i, per tant, facilita solucionar els reptes.
    • Intenten treure el màxim de tots els seus companys. Ajuda a que els seus col·laboradors treguin el DO que porten dins i el posin a disposició de l’equip.
    • Són capaços de reconèixer als col·laboradors amb el millor desenvolupament.

Amb quantes d’aquestes qualitats de l’empleat t’identifiques? Quantes d’aquestes estan incloses en el programa d’acompliment de l’empresa en la qual treballes?

Ningú dubtaria que si una empresa es posicionés com una empresa que gestiona el coneixement, treballa en equip, promou el networking, és humil, té carisma, és autèntica i curiosa, seria una candidata per oferir solucions innovadores que resolguessin els reptes del mercat.  Hi invertiries?

The following two tabs change content below.
Xavier Olba

Xavier Olba

Consultor en Estrategia Digital i Open Innovation en Salut en Induct SEA, S.L.
Consultor en Estratègia Digital i Open Innovation en Salut. Més de 15 d'anys d'experiència en la gestió de models de negoci en l'àrea de la salut.

Deixa un comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Al enviarnos tus datos manifiestas que has leído y aceptas nuestra Política de privacidad y cookies

*