Què ens ensenya el Mobile World Congress sobre el futur?

Què ens ensenya el Mobile World Congress sobre el futur?

El Mobile World Congress és molt més que la cita en què les principals marques anuncien les seves innovacions més destacades; és una oportunitat per entendre les principals tendències tecnològiques i socials que influenciaran la nostra vida els propers anys. Després d’una setmana intensa descobrint les promeses d’empreses d’arreu, us deixem amb les nostres principals conclusions sobre la fira.

Els mòbils ja no són el centre d’atenció

Encara que sigui coneguda com la fira dels mòbils, el destacat d’aquesta edició del MWC va ser la multitud d’àrees que es veuran transformades per les noves tecnologies en els propers anys. Serveis connectats per a la llar (IOT), vehicles autònoms i / o controlats per 5G a més de serveis que prometen revolucionar àmbits com la seguretat, la salut i l’educació van deixar en segon pla els aparells telefònics (les principals innovacions van ser pantalles sense vores i càmeres duals, seguint els passos d’Apple).

5g connected car
Foto: Livia Fioretti

L’ús i abús de buzzwords

En qüestió de novetats, algunes més interessants que altres, però cap veritablement trencadora ja que, només per mantenir-se en la conversa, moltes empreses van incloure en el seu discurs temes populars (5G, Intel·ligència Artificial, Smart Cities, Connectivitat, Blockchain, Big Data…) només per participar de la conversa i sense tenir utilitats pràctiques com a tals en la seva matriu de productes. De fet, la realitat augmentada i la realitat virtual van ser utilitzades més com a estratègia de màrqueting i d’experiència que amb un altre propòsit.

MWC 18 session title buzzwords. Font: Atlas
MWC 18 session title buzzwords. Font: Atlas

Informació i filtratge de dades

Sabem molt bé que en els últims anys el mòbil s’ha convertit en el “comandament universal” de les nostres vides (i després de tots els dispositius domèstics) i que gairebé tot el que fem genera dades, l’or del segle XXI. A més, actualment hi ha més de 5.1 mil milions d’usuaris únics de telèfons mòbils (o sigui, el 68% de la població mundial), el que significa una càrrega d’informació immesurable. Amb aquest abast, el que podem esperar de les grans companyies en els propers anys és una resignificació del Big Data i nous sistemes de filtratge de dades que protegeixin millor la identitat de l’usuari.

MWC 18. Foto: El Periódico
MWC 18. Foto: El Periódico

El toc humà

Amb el desenvolupament de la digitalització i la seva popularització cal tornar a tenir a l’usuari com a centre del procés. L’important són les persones i els responsables d’innovació ho saben. Molts dels productes disponibles a la fira tenien com trucades missatges que apoderen l’usuari, reafirmaven la connexió amb les seves necessitats i de certa forma la integració amb la connexió humana. A més, també vam poder veure-ho en el discurs: debats ètics (principalment sobre la privacitat de dades i la intel·ligència artificial) i sobre el nostre paper en un món automatitzat.

MWC 18 VR. Foto: Livia Fioretti
MWC 18 VR. Foto: Livia Fioretti

Nostàlgia i desconnexió

Com sempre diem quan parlem de tendències: tota tendència té una contra tendència. Enmig de tota l’evolució i connexió que proposa el Mobile World Congress, també vam veure aplicacions que aposten pel mindfulness, tecnologies que busquen donar a l’usuari moments de relaxació i desconnexió. Un dels principals senyals d’aquesta tendència va ser el rellançament del Nokia 8110 (popularment conegut com “el mòbil de Matrix”), un dels referents dels anys 90, bàsic i encara que tingui connexió 4G no permetrà a l’usuari accedir al WhatsApp.

El Nokia 8110 4G Reloaded
El Nokia 8110 4G Reloaded

Heu anat al Mobile World Congress o llegit sobre alguna innovació relacionada amb aquestes tendències? Expliqueu-ho en els comentaris

The following two tabs change content below.
Livia Fioretti

Livia Fioretti

Consultora d'Innovació Oberta a Induct SEA, S.L.
Brasileña, formada en Coolhunting, Design and Global Trends por ELISAVA-UPF . He trabajado como planner en Ogilvy & Mather São Paulo y en start-ups. Apasionada por la escritura creativa, el cine y las artes.

Deixa un comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Al enviarnos tus datos manifiestas que has leído y aceptas nuestra Política de privacidad y cookies