5 lliçons d’innovació que podem treure de Death Stranding, l’últim vídeo joc d’Hideo Kojima

5 lliçons d’innovació que podem treure de Death Stranding, l’últim vídeo joc d’Hideo Kojima

Sam és un dels pocs supervivents d’un món post apocalíptic i afronta sol una expedició en terres destrossades. La seva missió és bastant senzilla, però d’indispensable valor. Sam ha de repartir objectes, d’un costat a un altre, per reconnectar les parts restants del món en el qual es troba per, finalment, salvar-lo.

El que fàcilment podria ser la trama d’una pel·lícula, en realitat, es tracta de la història de Death Stranding, el nou videojoc de Hideo Kojima. Amb només 3 anys de desenvolupament i un equip de 80 persones, l’esperat llançament del món dels games, té molt a donar en l’àmbit de la innovació.

A Death Stranding no sabem si mirem una pel·lícula, si estem jugant a un videojoc o si ens hem teletransportat a nou món. Els gràfics són increïbles, les animacions formidables i la fotografia espectacular. I, sense deixar de banda l’ambiciosa trama, podria perfectament guanyar a moltes produccions de Hollywood; comptant amb protagonistes representats per celebritats com Norman Reedus, Léa Seydoux i Guillermo del Toro.

De fet, Death Stranding és una obra mestra. Us garanteixo que aquest joc us enganxarà pels molts detalls que ofereix, tant a nivell filosòfic com en l’emocional. Així que, encara que no siguis un friki dels videojocs, t’agradarà!

Us animem a seguir llegint aquest post per descobrir les 5 lliçons d’innovació que Death Stranding deixa al seu llegat.

5 lliçons d’innovació sobre Death Stranding

1. És el moment de valorar el costat humà

En Death Stranding no corres més ràpid, no pots volar, no tens súper poders, ni tampoc ets un heroi. I quina és la gràcia? En aquest últim llançament, Kojima proposa qüestionar, de nou, la mateixa pregunta: En un món on la tecnologia amenaça amb substituir les persones, no està de més, tornar a valorar el nostre costat humà, les nostres emocions i capacitats. Per això, el seu autor s’ha proposat crear un embolic ple d’emocions i una dinàmica de joc que pretén involucrar els jugadors en diferents situacions i sensacions.

Per donar realisme a la història, Death Stranding compta amb un personatge amb qui fàcilment podríeu sentir-vos representats; és com vosaltres, com jo i com a qualsevol altra persona. Un personatge que només té la possibilitat de gaudir del viatge, de la missió i de la vida. Death Stranding és una celebració a la llibertat per escollir camins, i també una provocació sobre la soledat, però sobretot, una invitació a qüestionar les nostres relacions humanes i el sentit que les mou.Death

2. Focus en l’experiència de l’usuari

Death Stranding no deixa de ser una experiència. A més de ser força contemplativa, inclou molts efectes especials, en primera persona, i detalls fascinants sobre l’entorn en què es troben els personatges, que envolten completament el jugador i el situen dins de la trama. El videojoc compta amb una banda sonora especial, que acompanya el protagonista en les seves aventures i missions. I és que, la sonorització esdevé una peça clau per a la immersió del jugador al game, i Kojima ho sap!Death Stranding

Des del primer moment, els jugadors són sotmesos a sensacions i percepcions que tenen com a objectiu generar experiències fora de la pantalla, i enriquir la jugabilitat del joc. Tenint en compte això, molta de la sonorització de Death Stranding, es pot escoltar des dels altaveus del comandament de PS4. Això passa, per exemple, amb els sons que emet el nadó, que el jugador té a càrrec durant tota la història. Aquesta responsabilitat provoca en el jugador una relació profunda amb el nen i la necessitat de protegir-davant de qualsevol perill, fet que determinarà el vincle entre els dos personatges i la història la que estan escrivint.

3. Recordar la realitat

Per complir amb les seves missions, Sam ha de moure’s d’un costat a un altre, portant a terme el seu encàrrec, les seves pertinences, armes i altres materials que va trobant pel camí. A diferència d’altres videojocs, aquí no es disposa d’un inventari invisible i infinit per arribar a tot. Els ítems amb el que es compta, s’han de portar a sobre durant tota la història. Així que, no us sorprengueu si us sentiu pesats, és l’equipatge que porteu a sobre, que pesa! Si arribeu al límit que us impedeix avançar, podeu renunciar a alguns dels objectes que porteu a càrrec, per alleugerir el vostre camí.

Death Stranding

Segons Hideo Kojima, la idea de canviar aquesta dinàmica, així com altres característiques de el joc, va sorgir de la necessitat de mostrar la realitat tal com és. Va arribar el moment de recordar a les persones com funciona el món en què vivim. Per exemple, ser conscients que, encara que el paquet que hem comprat online arribi ràpidament a casa nostra, algú s’ha ocupat de portar-lo fins allà.

4. La col·laboració com a única sortida

Death Stranding té molts motius que fan que sigui un producte innovador. Una de les característiques més noves de l’última creació de Kojima, és la seva proposta de col·laboració, com a clau de l’èxit per a la trama. Es pronuncia obertament en contra de la violència, tant entre personatges com amb la resta dels jugadors. La proposta va en sentit contrari; col·laborar entre els agents, generar relacions d’amistat, d’unió de forces i de construir en comú.

Mentre jugueu a Death Stranding, no veureu ningú. Si esteu en línia, és possible ajudar-se d’algun pont construït per tercers, i deixar-los elements o donar-los indicacions. Podreu col·laborar amb els altres en construccions o interactuar a través de likes. Segons Kojima, “la idea està en treballar la col·laboració indirecta entre els jugadors i permetre el feedback positiu entre ells com un incentiu per a generar positivitat i un bon ambient”.

5. La responsabilitat és de tots

Està clar que Death Stranding representa un futur distòpic i post apocalíptic, com a resultat d’una catàstrofe a nivell global. Sam és un dels pocs supervivents i la seva missió és salvar el poc que queda. Encara que es tracti només d’un videojoc, llança a l’aire un missatge d’alerta: La responsabilitat sobre el futur del nostre planeta està a les nostres mans i hem de conscienciar-nos ja.

En aquest sentit, el llançament del videojoc està acompanyat de l’etiqueta #TomorrowIsInYourHands, un moviment en què es busca explicitar la responsabilitat que tenim amb les nostres actituds i les implicacions futures amb les que haurem de conviure (o no).

Conclusió

Potser estigueu mig atordits amb tanta informació, ho imaginàvem! Malgrat això, esperem que Death Stranding us hagi pogut inspirar i motivar per afrontar els reptes de les empreses i els clients reals. Després de tot, no hi ha innovació si no mirem cap a fora i sumem coneixement amb el talent divers. Us animem a provar Death Stranding, jugueu-hi! Però abans, fixeu una reunió amb el vostre equip per proposar un nou projecte de col·laboració, o bé per plantejar accions que garanteixin un futur millor per a nosaltres, els nostres companys i a les properes generacions.

The following two tabs change content below.
Erica Harumi

Erica Harumi

Se graduó en Comunicación Social en São Paulo – Brasil. Posteriormente también ha estudiado Cinema en Nueva York y Innovación y Design Thinking en Barcelona. Antes de ser consultora, ha trabajado en agencias de publicidad y estudios de diseño, lo que le ha posibilitado tener una visión más holística de todo el universo que constituye una marca y empresa.

Deixa un comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Al enviarnos tus datos manifiestas que has leído y aceptas nuestra Política de privacidad y cookies