Com retenir el talent de les noves generacions?

Millennial és una paraula que ja està totalment integrada en el nostre vocabulari. De fet, ja comencem a estar cansats de: “els millennials per aquí”, “els millennials per allà”… Però no podem obviar que són la generació que ha entrat i s’està assentant en el món laboral. És la generació que s’adapta millor al món canviant en què vivim, a la imparable revolució cultural, social i tecnològica que ens envolta.

“No és l’espècie més forta la que prospera, ni la més intel·ligent, sinó la que s’adapta millor al canvi”

Charles Darwin

Per això, les empreses van com boges intentant captar i retenir el seu talent. Però no és fàcil. Les convencionals “pràctiques laborals” ja no els serveixen. Així com les empreses innoven en productes o serveis per adaptar-se a les necessitats dels seus clients, aquestes també han de canviar i innovar en la seva cultura organitzativa per adaptar-se a les necessitats dels seus treballadors.

Segons l’estudi The 2017 Deloitte Millennial Survey. Apprehensive millennials: seeking stability and opportunities in an uncertain world, els millennials prefereixen treballar a temps complet però que els hi ofereixin flexibilitat i independència. Consideren que aquests aspectes generen un impacte positiu en la productivitat ja que els procura benestar, salut i felicitat. I és totalment cert. Quant més contents estem amb les nostres condicions laborals, més eficients i lleials ens tornem, ja que l’engagement amb l’empresa és més gran.

“Tria una feina que t’agradi i no hauràs de treballar ni un sol dia de la teva vida”

Confucio

I no només això. L’estudi també revela que els millennials que romanen més temps en una empresa comparteixen els mateixos valors i estan més satisfets amb el propòsit d’aquesta. Així doncs, és important que les empreses contribueixin a una millora de la societat i tinguin un impacte positiu sobre aquesta.

Com era d’esperar, aquesta generació valora molt positivament la incorporació de noves tecnologies, robòtica i automatització a les empreses. Consideren que contribuirà a que puguin realitzar tasques o projectes de més valor afegit o creatiu i els generarà l’oportunitat d’aprendre noves habilitats.

Aquesta generació està marcant un nou rumb dins de les organitzacions en què la flexibilitat, la independència, els valors socials, el valor afegit i la creativitat prenen molta importància. Totes aquelles empreses que vulguin avançar i prosperar, hauran d’estar a l’alçada.

“Una empresa conscient mesura el seu èxit pel nivell de benestar que proporciona a les persones a les que la seva vida afecta”

Jim Collins

Si us interessa el tema, recomanem alguns textos interessants i inspiradors:

4 maneres d’apropar la teva marca als més joves, de SDLI

50 pràctiques organitzatives revolucionàries que canviaran el teu futur i el de la teva organització, de SDLI

Com la co-innovació universitat-empresa s’adapta al nou paradigma professional, de SDLI

The 2017 Deloitte Millennial Survey, informe annual publicat per Deloitte (en anglès)

Gestión del Talento: Atraer, Retener y evitar su Fuga, de Felicidad en el trabajo

Berta Esteve

Berta Esteve

Graduada en Publicidad y Relaciones Públicas a la UPF y, habiendo complementando su formación con un Máster en Estrategia y Gestión Creativa de la marca a la BSM-UPF, empieza su trayectoria profesional en agencias de publicidad y de branding. Debido a su inquietud por la innovación centrada en el usuario, inicia un recorrido en el mundo de la innovación a través de la consultoría y, más adelante, en experiencia del usuario. Actualmente, es Directora de la Unidad de User Centricity en SDLI, donde aporta su visión multidisciplinaria en estrategia de marca, experiencia del usuario e innovación.

    Deixa el teu comentari

    La teva adreça de correu electrònic no es publicarà*

    Resum de la privadesa
    Sociedad de la Innovación

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Analítiques

    Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

    El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.