10 projectes innovadors del mes de juny 2018

10 projectes innovadors del mes de juny 2018

El juny és el mes de les benvingudes. Donem la benvinguda a l’estiu, a les vacances, a la calor… I nosaltres no volíem ser menys, avui donem la benvinguda als 10 projectes innovadors de juny, innovacions que no deixaran indiferent a ningú. T’ho perdràs?

1. OPod Tube housing

L’arquitecte James Law està dissenyant els OPod Tube Housing, unes unitats de micro habitatge experimental de baix cost, per alleujar els problemes d’habitatge assequible de Hong Kong que pateixen especialment els joves que volen independitzar-se.

El primer dels projectes innovadors de juny, són aquests habitatges que estan construïdes a partir d’un tub d’aigua de formigó de 2,5 m de diàmetre. El disseny eleva l’estructura de formigó per a albergar un apartament per a una o dues persones amb sala d’estar, cuina i bany totalment equipats. Cada OPod Tube House està equipada amb panys de telèfons intel·ligents per accés en línia, així com mobles que estalvien espai i maximitzen l’espai interior.

Els OPod Tube Houses es poden apilar per convertir-se en un edifici de poca altura i una comunitat modular en poc temps, i també poden ser reubicats en diferents llocs de la ciutat.

2. El llenguatge universal del dolor

Mercedes-Benz ha estat treballant amb l’Autoritat Sanitària Tailandesa per crear el Llenguatge Universal del Dolor: un sistema de símbols per superar les barreres del llenguatge en descriure el dolor.

Amb més de 7.000 idiomes a tot el món i més de 70 a Tailàndia, la manca de comunicació segueix sent una de les causes més importants d’errors mèdics. El nou sistema està dissenyat per a estalviar temps i vides en proporcionar als pacients símbols que es poden identificar universalment per transmetre el seu tipus de dolor.

El llenguatge universal del dolor
El llenguatge universal del dolor

Font: trendwatching

3. Un producte biodegrable capaç de bloquejar el foc

Gesnatec, empresa amb seu a Badajoz, ha estat la guanyadora en el programa d’acceleració de l’escola de negocis IMF Business School fabricant un producte que bloqueja el foc. Aquest exerceix de tallafocs natural i, en ser biodegradable, no només no genera danys a la biodiversitat, sinó que impedeix els danys en el personal que el manipula i es dedica a apagar els incendis. Un dels projectes innovadors de juny, que més ajudarà a la població.

Font: la Vanguardia

4. Ben & Jerry’s ajuda a compensar la seva petjada de carboni

A la gelateria londinenca Ben & Jerry ‘s, es va llançar una iniciativa per permetre als clients compensar la seva petjada de carboni. Ben & Jerry’s es va associar amb la Fundació Poseidon per calcular l’impacte ambiental generat per la producció i compra d’una bola de gelat.

Mentre que a Ben & Jerry ‘s s’han compromès a comprar crèdits de carboni per compensar l’impacte negatiu de cada primícia, també es convida als clients a compensar la seva compra donant un euro addicional.

Aquesta iniciativa que forma part dels projectes innovadors de juny, va durar un mes i al final d’aquest, els londinencs havien ajudat a salvar 1.000 arbres (l’equivalent a 77 pistes de tennis).

Els crèdits de carboni han existit durant anys, i moltes empreses B2C els han comprat per compensar el seu impacte ambiental. No obstant això, aquesta iniciativa de Ben & Jerry ‘s és la primera que permet als clients compensar directament l’impacte ambiental d’una compra específica.

Ben & Jerry's ajuda a compensar la seva petjada de carboni
Ben & Jerry’s ajuda a compensar la seva petjada de carboni

Font: trendwatching

5. Botiga ambulant de sabatilles AirMax

Nike va optar per llançar les seves esperades sabatilles de tennis Nike Air Max 1/97 a bord d’una acolorida furgoneta pintada dels sneakers i batejada com “Solebox Van”.

El disseny de les sabatilles va ser creat pel guanyador del concurs Nike RevolutionAir, Sean Wotherspoon, un col·leccionista de sabates i roba vintage que va inspirar el seu disseny en els seus 2 models favorits: les Air Max 1 i les Air Max 97. Un dels projectes innovadors de juny més a la moda.

Botiga ambulant de sabatilles AirMax
Botiga ambulant de sabatilles AirMax

Font: The Monopolitan

6. Recup

Recup és una startup alemanya que neix amb la visió de revolucionar el format del cafè per emportar, podent reaprofitar els gots del cafè. El funcionament d’aquest servei és bastant senzill. L’únic que s’ha de fer, és anar a la teva cafeteria favorita i demanar el teu cafè per endur en un got d’aquesta marca. Després, podràs anar a qualsevol altra cafeteria local afiliada al projecte per deixar l’envàs buit. Ells, finalment, s’encarregaran de netejar-lo i posar-lo novament en circulació.

Recup
Recup

7. Air-Ink, tinta creada a partir de la contaminació

Un grup d’estudiants i científics es van preguntar com podien transformar una cosa tan brut com la contaminació en alguna cosa útil i funcional. Així doncs, han creat un artefacte que permet transformar la contaminació de l’aire en tinta artística, l’Air-Ink.

Aquest procés de transformació consta de diferents fases. En la primera d’elles s’absorbeixen els contaminants emesos per vehicles, màquines, xemeneies…

La segona fase consta en remoure els metalls i cancerígens de la mostra. L’objectiu és aconseguir un pigment ric en carboni purificat. Finalment, la tinta resultant és utilitzada per a la creació de plomes artístiques amb puntes rodones de 15, 30 i 50 mil·límetres, així com per a la creació de petits flascons de tinta per serigrafia.

Actualment, artistes de tot el món han mostrat el seu entusiasme pel projecte. Molts d’ells fins i tot, han sortit als carrers a pintar murals utilitzant Air-Ink com a compromís cap al medi ambient i, sobretot, com una crida de conscienciació a la societat.

Air-Ink, tinta creada a partir de la contaminació
Air-Ink, tinta creada a partir de la contaminació

8. Lloyd Hotel, un hotel amb habitacions d’1 a 5 estrelles

La iniciativa de Lloyd Hotel neix a Amsterdam i es tracta del primer hotel que és d’1 i 5 estrelles al mateix temps. La idea darrere d’aquest concepte és tenir sempre una solució viable per als milions de turistes que, cada any, visiten la ciutat d’Amsterdam.

Construït el 1918, l’edifici que avui alberga el Lloyd Hotel és un emblema cultural a la ciutat de les bicicletes. La construcció ha servit com a presó, alberg temporal per a immigrants, oficines per a artistes de la ciutat i, recentment, com a hotel.

A més de comptar amb 117 habitacions de diferents preus, Lloyd Hotel també ofereix als seus hostes una interessant agenda cultural que abasta xerrades creatives, sessions musicals, projecció de films internacionals i exhibicions artístiques.

Lloyd Hotel, un hotel amb habitacions d'1 a 5 estrelles
Lloyd Hotel, un hotel amb habitacions d’1 a 5 estrelles

9. Stilla Motion: alarma portable i antirobatoris

Stilla Motion és un petit dispositiu dissenyat per avisar-te quan algú intenta robar-te la bossa. Per usar-lo, és tan fàcil com posar-lo dins de la bossa o motxilla i activar-lo mitjançant el smartphone. En cas que algú intenti moure la teva bossa o motxilla, el dispositiu llançarà un senyal immediatament al teu smartphone per notificar-te.

Stilla Motion: alarma portable i antirobatoris
Stilla Motion: alarma portable i antirobatoris

10. Tupperwares intel·ligents

L’última innovació que forma part d’aquesta llista de projectes innovadors de juny, la conforma aquest Tupperware intel·ligent. L’empresa Ovie ha llançat una sèrie de productes per emmagatzemar aliments que ajuden els consumidors a saber en quin estat es troba el producte. Els recipients tenen unes etiquetes intel·ligents brillants que canvien de color per indicar l’edat dels aliments. A més, estan sincronitzats amb una aplicació que envia notificacions al telèfon de l’usuari quan els aliments estan a punt de fer-se malbé.

Tupperwares intel·ligents
Tupperwares intel·ligents
The following two tabs change content below.
Marta Camins

Marta Camins

Estudiant de Negocis i Màrqueting internacionals a ESCI-UPF. Apassionada per l'art, la música i el cinema. Curiosa i amb ganes d'aprendre sempre coses noves. Ha treballat en accions de promoció, captació i atenció de clients.

Deixa un comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Al enviarnos tus datos manifiestas que has leído y aceptas nuestra Política de privacidad y cookies