4 startups educatives que lideren el futur de l’educació

En un moment d’ebullició del món educatiu, sorgeixen milers de startups que busquen introduir al mercat propostes disruptives. Les rigideses i inèrcies del sector de vegades no permeten que les innovacions més trencadores sorgeixin des de les pròpies aules. Cal estar atents al mercat, no només per contractar si s’escau alguns dels serveis oferts, sinó per conèixer les tendències emergents i mirar d’engegar projectes propis que ens permetin estar sempre al dia, per obtenir els millors resultats educatius possibles. Aquí va la meva selecció de startups de l’àmbit educatiu a tenir en compte  durant aquest any:

1. Top Hat

Introduir el mòbil a l’aula com eina d’aprenentatge mai ha estat tan fàcil. Gràcies a Top Hat, empresa nascuda a Canadà, podem integrar la tecnologia segons el model BYOD. El seu software al núvol (SaaS) ens permet treballar des de qualsevol dispositiu en qualsevol moment. El docent només haurà de traduir la lliçó en una sèrie de preguntes i jocs que maximitzaran la diversió i l’aprenentatge dels estudiants. L’avaluació ja no serà tampoc un problema, ja que disposa d’un motor d’avaluació automàtic.

Imatge de la web de Top Hat
Imatge de la web de Top Hat

2. Treehouse

Programar ja no és un problema. Aquesta plataforma, molt intuïtiva i visual, ens permet començar a programar des de zero. Podem crear la nostra primera web o app seguint passos en format de vídeo. Se’ns proposaran reptes i conforme els complim, anirem acumulant badges o reconeixements que faran l’experiència més divertida i addictiva.

Imatge promocional de Treehouse
Imatge promocional de Treehouse

3. Siminars

Vols crear el teu propi MOOC i no saps com? Aquesta plataforma et dona les eines per fer-ho fàcil, i si vols, poder generar ingressos en base a la demanda del teu curs a la comunitat. Tens a la teva disposició tot tipus d’eines per crear la teva pròpia experiència educativa online.

Imatge de la web de Siminars
Imatge de la web de Siminars

4. Gamedesk

La gamificació a l’aula. Aprendre a través de videojocs, tot i ser polèmic, s’ha demostrat molt efectiu per treballar determinades matèries. Evidentment no cal estar jugant sempre, però us convidem a provar d’introduir un joc en alguna de les unitats que esteu treballant. Cal recordar també que cal alguna cosa més que un joc per gamificar una aula. Cal acompanyar-lo d’una atmosfera i experiència més lliure i informal que sigui coherent amb la iniciativa.

Gamedesk Reel from GameDesk on Vimeo.

Hem vist alguns exemples de petites empreses que cerquen revolucionar l’educació. Darrerament, podem intuir algunes tendències. En aquest cas:

  • Mobile-Learning
  • Pedagogia en xarxa
  • Programació
  • MOOC’s
  • Gamificació.

Per part nostra, seguim sempre atents per portar-vos les últimes tendències per inspirar-vos i a la vegada convidar-vos a contactar amb nosaltres i saber si us podem ajudar en la vostra pròpia revolució eductiva.

Héctor Gardó

Licenciado en Ciencias Políticas y Master en Gestión Pública en la UAB. Siempre vinculado al mundo educativo. Ha estado en el ámbito público como técnico del Departamento de Enseñanza, en el privado como consultor de negocios y en un centro educativo como docente en Dinamarca. Ahora como consultor de Innovación Abierta desarrolla proyectos de educación y emprendimiento en diversos niveles (secundaria, FP y univertario). Profesor de gestión de las organizaciones en la UAB.

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*

    Uso de cookies

    Utilizamos cookies propias y de terceros para medir tu actividad en éste sitio web y mejorar el servicio ofrecido mediante el análisis de tu navegación. Si continuas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información aquí.

    ACEPTAR
    Aviso de cookies