3 raons per les quals la teva empresa no innovarà (III part)

En l’últim article de 3 raons per les quals la teva empresa no innovarà, destacarem la importància de tenir un equip motivat a la nostra organització per poder innovar i alguns exemples de com podem aconseguir aquesta motivació.

Ens explica Franc Ponti en el seu llibre Innovacció, que a l’empresa Kukuxumusu, de disseny de souvenirs, i segons el seu propi CEO, Koldo Aiestaran, “fem allò que ens diverteix i ens dona  la gana. Si fem alguna cosa és perquè ens agrada. Ens encanta riure’ns de nosaltres mateixos, i en general, dels éssers humans, però no deixem de fer mai  allò que ens ve de gust“.

Desmotivació entre els professionals:

Les polítiques de motivació són la clau per crear una organització innovadora. Una persona que va a treballar simplement pel sou a final de mes, sense intenció de per exemple, divertir-se o aportar alguna cosa més, difícilment donarà algun valor nou (a l’empresa o a la societat).

Què li podem oferir al nostre talent intern per participar més enllà de les seves tasques encomanades?

Al contrario del que pensen la majoria de gestors, les persones més innovadores no es mouen pels diners sinó per valors. Com ho puc fer possible a la meva empresa? Pot ser un bon contingut per un nou post en el nostre bloc, però aquí van alguns exemples:

  • Relacionar recompensa amb desenvolupament professional i personal:

Coaching.

Formació.

  • Relacionar recompensa amb visibilitat:

Publicitat / Comunicació / Promoció del projecte guanyador (interna i externament).

Atorgar-li el lloc de treball de “Innovation champion”.

Participació en projectes corporatius estratègics.

  • Relacionar recompensa amb activitats relacionades amb la innovació:

Seminaris i tallers d’innovació del sector.

Temps lliure per destinar a nous projectes corporatius.

Presentacions internes de projectes personals.

Evidentment, la recompensa monetària és recomanable, però sempre que estigui lligada a la implementació i posada en marxa dels projectes guanyadors. De fet, allò més beneficiós és segurament reservar una part dels beneficis generats pel projecte, per l’innovador, com en aquest cas:

En qualsevol cas, passar d’una empresa amb treballadors desmotivats a tot el contrari, implica canviar el tipus de management, amb la finalitat de crear cultura d’innovació, de participació i de col·laboració. 

Citant de nou a Franc Ponti: ningú s’aixeca del llit il·lusionat o il·lusionada per treballar com un burro per “augmentar el valor de les accions”. Aquest és un model obsolet.

És possible crear una empresa sense jerarquies? Sense caps o supervisors? Àgil i sense un “core business”, que visqui en el canvi constant? Una empresa totalment lliure, en la qual els seus treballadors visquin en família encara que aquesta vagi creixent?

Sense necessitat d’arribar a aquests nivells per implantar un model d’innovació sistèmic a la teva  empresa, la resposta és sí, i segur que el cas de Gore-Tex us pot inspirar per somiar amb un futur millor a la vostra empresa. El canvi és possible.

Què us ha semblat? Us heu trobat en situacions similars que hagin limitat la capacitat d’innovació de la vostra empresa?

Gracies per seguir-nos i no deixeu de compartir les vostres opinions!

Ignasi Clos

MSc in Business Innovation por Deusto Business School. Economista especializado en International Business y Marketing. Profesor de Innovación, Open Innovation y Entrepreneurship en UOC y Esci-UPF. Creador del método i-flow de transformación culturar para la innovación. Aglutina más de 15 años de experiencia como consultor de internacionalización, estrategia, innovación y transformación organizativa y cultural, primero en Acció, después en Deloitte, y finalmente en SDLI, donde es Socio Fundador y Director de Estrategia y Comunicación desde 2012. Había trabajado previamente como experto en internacionalización para diversas compañías (Fluidra, Novartis). Experiencia profesional en Estados Unidos (Miami & Nueva York). Es Socio de Induct Software, herramienta digital SaaS de gestión de la innovación abierta.

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*

    Uso de cookies

    Utilizamos cookies propias y de terceros para medir tu actividad en éste sitio web y mejorar el servicio ofrecido mediante el análisis de tu navegación. Si continuas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información aquí.

    ACEPTAR
    Aviso de cookies