Com aconsegueixen #innovar els #gimnasos més avançats del món?Com aconsegueixen #innovar els #gimnasos més avançats del món?

Com aconsegueixen #innovar els #gimnasos més avançats del món?Com aconsegueixen #innovar els #gimnasos més avançats del món?

A molts a qui ens agrada practicar esport de forma constant, fora de l’època “operación bikini”, ens omplim de raons per deixar d’anar al gimnàs:

És car, està lluny de casa, tenim massa feina i l’hem de dedicar a altres prioritats, es avorrit, no ens agrada ni entenem les “màquines”, els espais tancats no son agradables, hi ha massa gent, no em serveix de res igualment…

A molts a qui ens agrada practicar esport de forma constant, fora de l’època “operación bikini”, ens omplim de raons per deixar d’anar al gimnàs: És car, està lluny de casa, tenim massa feina i l’hem de dedicar a altres prioritats, es avorrit, no ens agrada ni entenem les “màquines”, els espais tancats no son agradables, hi ha massa gent, no em serveix de res igualment…

Totes aquestes raons, i moltes d’altres, son els PAINS (veure el model PAINS AND GAINS d’Osterwalder) de tots nosaltres, potencials usuaris dels gimnasos.

Fa poc, en un programa de RAC1, escoltava com un alt directiu dels Clubs de Fitness Dir explicava que un bon nombre de gimnasos (no DIR, si no en general) i empreses dedicades als serveis esportius es veuran obligats a “tancar”, degut a l’actual situació de crisi.

Bé, anem a pensar què es podria fer per evitar-ho: Com estan innovant, què estan proposant els gimnasos més innovadors del món per compensar tots els PAINS?

Opció 1: Fer coolhunting local i abraçar les noves tendències en la pràctica d’esports

1.1. Reebok Crossfit Back Bayà gimnàs especialitzat en crossfit

crossfit

1.2. The Sports Center at Chelsea Piers (NYC)à únic gimnàs certificat als Estats Units per l’entrenament de triatló

triatlo

Opció 2: abordar un nínxol molt específic de clients

2.1. Athletes performance (Phoneix): gimnasos d’alt rendiment per atletes d’elit, amb programes d’entrenament professionals, i esponsoritzat per Adidas

alt rendiment

2.2. The Green Micrgym: Gimnasos per ecologistes? Gràcies a les “màquines” del gimnàs, els usuaris generen el doble d’electricitat que la que el gimnàs necessita a qualsevol moment.

ecolo

2.3. Al mateix temps, el Green Fitness Studio de Brooklyn està construït amb materials sostenibles: terres de bambú i goma reciclada, equipaments d’exercitament auto-suficients energèticament, reutilització de les aigües pluvials…

ecolo nyc

 

2.4. O, perquè no, un gimnàs per dones que volen definir les seves corves, com Curves als Estats Units:

curves

 

Opció 3: millorar l’experiència del client

3.1. Crear una ambientació única al club de fitness, com al David Barton Gym de Miami, on s’ofereixen sessions de DJ’s gratuïtes mentre practiques esport, i tot tipus de “trucs” per ambientar el gimnàs com si fos un club nocturn, un lloc on es socialitza.

miami style

3.2. Gimnasos a l’espai públic, com el National Fitness Campaign, que en realitat son gimnasos ambulants que s’instal·len a espais públics de les ciutats, allà on les ciutats ho demanen, de manera temporal. La entrada és, a més, gratuïta, ningú paga, excepte les marques que s’hi publiciten.

exterior

Podrien els Club de Fitness DIR, o altres, fer un gimnàs ambulant i a l’aire lliure per tota Catalunya, que s’autofinanciés? Perquè no!

Coneixeu altres maneres d’innovar als gimnasos?

Fonts dels exemples:

www.fastcodesign.com

www.greatist.com

www.fastcompany.com Totes aquestes raons, i moltes d’altres, son els PAINS (veure el model PAINS AND GAINS d’Osterwalder) de tots nosaltres, potencials usuaris dels gimnasos. Fa poc, en un programa de RAC1, escoltava com un alt directiu dels Clubs de Fitness Dir explicava que un bon nombre de gimnasos (no DIR, si no en general) i empreses dedicades als serveis esportius es veuran obligats a “tancar”, degut a l’actual situació de crisi.

Bé, anem a pensar què es podria fer per evitar-ho: Com estan innovant, què estan proposant els gimnasos més innovadors del món per compensar tots els PAINS?

Opció 1: Fer coolhunting local i abraçar les noves tendències en la pràctica d’esports

1.1. Reebok Crossfit Back Bayà gimnàs especialitzat en crossfit crossfit 1.2. The Sports Center at Chelsea Piers (NYC)à únic gimnàs certificat als Estats Units per l’entrenament de triatló

triatlo

Opció 2: abordar un nínxol molt específic de clients

2.1. Athletes performance (Phoneix): gimnasos d’alt rendiment per atletes d’elit, amb programes d’entrenament professionals, i esponsoritzat per Adidas

alt rendiment

2.2. The Green Micrgym: Gimnasos per ecologistes? Gràcies a les “màquines” del gimnàs, els usuaris generen el doble d’electricitat que la que el gimnàs necessita a qualsevol moment.

ecolo

2.3. Al mateix temps, el Green Fitness Studio de Brooklyn està construït amb materials sostenibles: terres de bambú i goma reciclada, equipaments d’exercitament auto-suficients energèticament, reutilització de les aigües pluvials…

ecolo nyc

 

2.4. O, perquè no, un gimnàs per dones que volen definir les seves corves, com Curves als Estats Units:

curves

 

Opció 3: millorar l’experiència del client

3.1. Crear una ambientació única al club de fitness, com al David Barton Gym de Miami, on s’ofereixen sessions de DJ’s gratuïtes mentre practiques esport, i tot tipus de “trucs” per ambientar el gimnàs com si fos un club nocturn, un lloc on es socialitza.

miami style

3.2. Gimnasos a l’espai públic, com el National Fitness Campaign, que en realitat son gimnasos ambulants que s’instal·len a espais públics de les ciutats, allà on les ciutats ho demanen, de manera temporal. La entrada és, a més, gratuïta, ningú paga, excepte les marques que s’hi publiciten.

exterior

Podrien els Club de Fitness DIR, o altres, fer un gimnàs ambulant i a l’aire lliure per tota Catalunya, que s’autofinanciés? Perquè no!

Coneixeu altres maneres d’innovar als gimnasos?

Fonts dels exemples: www.fastcodesign.com www.greatist.com www.fastcompany.com

The following two tabs change content below.
Ignasi Clos

Ignasi Clos

Socio y Director de Proyectos de Innovación Abierta en Induct SEA, S.L.
Graduado en Negocios y Marketing internacional. Fue consultor de internacionalización en las oficinas de los Estados Unidos de Acc10 (Nueva York y Miami) durante 2 años, consultor de Estrategia y Operaciones en Deloitte, SL durante 4 años, y desde 2010 está involucrado en el mundo de la innovación y el emprendimiento, como consultor para pequeños emprendedores, y como Socio Director de Proyectos de Innovación Abierta en la oficina en Barcelona del Grupo Induct. Es professor de Innovación y Emprendimiento en la UPF.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

*